مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

پیام جمعه رشت با سخنان نماینده ولی فقیه در گیلان بدون مستمع حضوری در مصلای امام خمینی(ره) رشت و به‌صورت زنده در فضای مجازی برگزار شد.  

نماز جمعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی، در این پیام تاکید کرد: ۱۱ جمعه است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نماز عبادی، سیاسی جمعه برگزار نمی‌شود و برگزاری پیام جمعه به مثابه ارائه خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه نیست.  

وی نماز جمعه را حلقه ارتباط میان مردم و نظام و از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: با شیوع بحران کرونا حرف و حدیث‌های بسیاری گفته شد که گناه بسیار، نزدیک بودن ظهور امام زمان (عج) و ویروس ساخت جنیان بخشی از این حرف و حدیث‌هاست.  

فلاحتی ادامه داد: با توجه به وجود روایات، ادب کردن ظالمان، امتحان مومنان، ارتقا درجه برای انبیاء و کرامت برای اولیاء الهی از دستاوردهای بروز بلایا است.  

وی گفت: اگر به بلایا با نگاه فلسفی و اخلاق مدارانه تدبر و اندیشه شود آن گاه است که از بروز بلایا خشمگین نخواهیم شد؛ مانند حادثه سیل سال ۹۸ که با وجود خسارت‌های بسیار، مشکل کم آبی را زدود بطوریکه امسال کشاورزان گیلانی به هیچ عنوان با کمبود آب مواجه نیستند.  

فلاحتی ضمن قدردانی از گروه‌های مردم نهادپ، ایجاد روح دعا و توسل، تقویت صبر و شکیبایی، رزمایش مواسات و همدلی و فعالیت دانشمندان جوان را از دستاوردهای بروز ویروس منحوس کرونا دانست.  

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در پیام جمعه رشت به خباثت آمریکا اشاره کرد و تروریست خواندن حزب الله لبنان و تحرک موذیانه آمریکا در خلیج فارس را که با الطاف خداوندی و مقاومت کوبنده نیروهای سرزمینمان مواجه شد را محکوم کرد.  

کد خبر 509344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha